Chew Folk växlar upp – snart ska deras plastfria tuggummin finnas i 500 butiker

För knappt ett halvår sen trillade 3,5 miljoner kronor i riskkapital in på kontot. Sedan dess har Shift-bolaget Chew Folk gjort sig redo att ta nästa steg.
“Nu är det upp till bevis”, säger medgrundaren Farzad Amirriaz till Breakit.

Det har gått ett år sedan bolaget flyttade in i lokalen, och knappt ett halvår sedan pengarna duon fick in genom Breakits och Blings initiativ Shift som kopplar ihop investerare med entreprenörer – 3,5 miljoner kronor – trillade in på kontot.

Sedan dess har de gjort sig redo för företagets nästa steg: produktionen har skalats upp och tre produktionsmedarbetare har anställts, för att nämna några pusselbitar i bolagsbyggandet. Under förra året landade omsättningen på 95 000 kr och resultatet på -1 880 000 kr. 

“Sedan vi fick in kapital genom Shift har vi tagit ett steg tillbaka i försäljningen för att bygga upp bolaget och strategin från grunden. Nu är vi förberedda för att kunna köra igång – nu kickstartar vi på riktigt”, säger Abtin Soltanpour. 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.