Löwengrip tog sig fram – mot alla odds: “Jag är mamma till hela influencer-världen”
För ett par år sen var hon bland de hetaste personerna i det svenska näringslivet. Sedan dess har mycket hänt för Isabella Löwengrip. Hennes resa från att vara hyllad entreprenör med en lyxlägenhet i New York till att i princip ha avvecklat alla sina åtaganden blev en av de mest omskrivna på länge i svensk press.
För två år sedan sålde hon sitt skönhetsbolag Löwengrip Beauty till norska Dermanordic och hon har berättat om den svåra tiden i samband med detta, och efter, i en självbiografi.
“När jag blev mamma blev det mycket lättare att förlåta det som hade varit och också att börja på ny kula i livet. Det gjorde väldigt mycket för min självkänsla”.
Resan började som bekant med bloggen Blondinbella som gjorde henne till Sveriges första influencer. Men sedan den tiden har influencervärlden förändrats, influencers talar mer om hur de mår och är mer öppna med sitt mående.
“Jag tror att vi kommer att få se fler influencers som bränner ut sig”, säger hon i podden Mot alla odds med Deqa Abukar.
“Det finns en stress över att skapa content. Stories varannan timma, fin bild varje dag. Jag tror att man kommer bli utbränd i det också. Och det kommer ingen ta på allvar. Hur svårt kan det vara att ta en bild? Men det är ett hästjobb”.
I podden pratar Löwengrip också om vad hon tycker är svårt med dagens sociala medier, hur hon har tacklat sin mentala ohälsa, varför hon inte visar sina barn på Instagram, och vad hon verkligen brinner för.
Lyssna på avsnittet nedan eller i valfri poddspelare – du hittar den genom att söka på ”Mot alla odds med Deqa Abukar”